BAŞKAN ALAN'DAN KURUM MÜDÜRLERİNE ZİYARET

Haber

Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İdris Alan, Oda Genel Sekreteri Mehmet Karabulut ile birlikte kentte görev yapan kamu kurum müdürlerini ziyaret ederek hem kurumlar arası iş birliğini değerlendirdi hem de üyeleri yakından ilgilendiren konular üzerine istişarelerde bulundu.
Başkan Alan ve Genel Sekreter Karabulut, ziyaret programı kapsamında PTT 8. Bölge Müdürü Muhammed Fatih Karabulut, SGK Elazığ İl Müdürü Ayhan Palaoğlu, Elazığ Ticaret İl Müdürü Bilal Öztürk ve Elazığ Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Ferhat Güvel ile bir araya geldi.
İLK DURAK PTT 8. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Ziyaretlerin ilk adresi PTT 8. Bölge Müdürlüğü oldu. Görüşmeye PTT 8. Bölge Müdürü Muhammed Fatih Karabulut'un yanı sıra Bölge Müdür Yardımcıları Ramazan Yılmaz ve Mustafa Doğan ile Pazarlama ve Satış Müdürü Hanifi Sinan Ol da katıldı.
Ziyarette konuşan Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İdris Alan, PTT ile Elazığ TSO arasında uzun yıllardır devam eden güçlü iş birliklerinin bulunduğunu ifade ederek, özellikle e-ticaret, kargo ve iletişim alanlarında yürütülen protokollerin üyelere önemli katkılar sunduğunu söyledi.
Alan, 'PTT Bölge Müdürümüz Sayın Muhammed Fatih Karabulut ve değerli yöneticilerine misafirperverliklerinden dolayı teşekkür ediyorum. PTT, odamız ve üyelerimiz açısından önemli bir paydaş konumundadır. Özellikle e-ticaret ve kargo hizmetlerinde üyelerimize sağlanan avantajlar iş dünyamız için büyük önem taşımaktadır.' dedi.
SGK ZİYARETİNDE GÜNDEM YAPILANDIRMA VE TAKSİTLENDİRME
Başkan Alan'ın ikinci durağı Sosyal Güvenlik Kurumu Elazığ İl Müdürlüğü oldu. Ziyarette, işverenler ve esnafın yakından takip ettiği SGK primleri borç yapılandırmaları ve taksitlendirme imkanları ele alındı.
Başkan Alan, SGK İl Müdürü Ayhan Palaoğlu ile gerçekleştirilen görüşmede özellikle sigorta primlerinin yapılandırma sürecine ilişkin merak edilen konuları değerlendirdiklerini belirterek, iş dünyasının beklentilerini dile getirdi.
Alan, 'Üyelerimizin ve esnaflarımızın yapılandırma süreçlerine ilişkin sorularını ve beklentilerini Sayın Müdürümüzle istişare ettik. Israrlı taleplerimiz sonucu geçmişte 36 ay olan taksitlendirme süresinin 72 aya çıkarılması önemli bir kolaylık sağlamıştır. Bunun yanında gecikme zamları konusunda da iş dünyamızın beklentileri bulunmaktadır. Bizlerle birlikte ilgili kurumlarımızın ve milletvekillerimizin de bu konuda çalışma yürüttüğünü biliyor ve müjdeli bir haber bekliyoruz.' ifadelerini kullandı.
SGK'DAN İŞVEREN VE ESNAFA ÖNEMLİ ÇAĞRI
SGK Elazığ İl Müdürü Ayhan Palaoğlu ise ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, yapılan yeni düzenlemeler hakkında önemli bilgiler paylaştı.
Palaoğlu, 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun'un 48'inci maddesinde yapılan değişikliklerle borçlu işveren ve esnaflara önemli avantajlar sağlandığını belirterek;
'Yeni düzenleme kapsamında;
• SGK borçlarının tecil ve taksitlendirme süresi 36 aydan 72 aya çıkarıldı.
• Yıllık tecil faizi yüzde 39'dan yüzde 29'a düşürüldü.
• Sigortalı işçi çalıştıran işverenler ile Bağ-Kur kapsamındaki esnaf ve sanatkrlar, gerekli şartları taşımaları halinde SGK'ya başvurarak bu imkanlardan yararlanabilecek.' Dedi.
Müdür Palaoğlu, ekonomik hayatın sürdürülebilirliği açısından söz konusu düzenlemelerin önemli fırsatlar sunduğunu belirterek, borcu bulunan işveren ve esnafların vakit kaybetmeden kuruma başvurmalarını tavsiye etti.
TİCARET VE SANAYİ ALANINDA İSTİŞARELER
Ziyaret programının devamında Elazığ Ticaret İl Müdürü Bilal Öztürk ve Elazığ Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Ferhat Güvel ile bir araya gelen Başkan Alan, kent ekonomisinin gelişimi, ticaret hacminin artırılması, sanayi yatırımları ve üretim kapasitesinin güçlendirilmesine yönelik değerlendirmelerde bulundu.
Karşılıklı görüş alışverişinin yapıldığı ziyaretlerde kurumlar arası iş birliğinin artırılması ve Elazığ'ın ekonomik kalkınmasına katkı sağlayacak projeler üzerine fikir alışverişinde bulunuldu.

Bakmadan Geçme